Industria Carnii – Gepeto Impex SA

Industria Carnii – Gepeto Impex SA

Lucian Stănia, administrator special Gepeto:

„Până la sfârșitul anului, vom finaliza planul de reorganizare și estimăm o creștere a afacerilor cu 25%ˮ

 

Producătorul de preparate din carne Gepeto, din județul Constanța, anunță că va încheia planul de reoganizare judiciară cu un an mai devreme decât era prevăzut. Mai mult, compania se mândrește că s-a redresat fără intervenții externe și estimează că va încheia anul 2019 cu o creștere de 25% a cifrei de afaceri, ne-a transmis Lucian Stănia, Administratorul Special al Gepeto Impex SA.

 

În ultimii ani, v-ați confruntat cu o serie de dificultăți. Cum ați reușit să le depășiți?

La sfarsitul anului 2015 compania a intrat in insolventa. Odata cu intrarea in insolventa existau doua directii, una care ducea catre faliment, ceea ce ar fi insemnat inchiderea si vanzarea rapida, sau conceperea unui plan de reorganizare care sa dea o noua sansa companiei.

In anul 2017 am reusit sa construim un plan de reorganizare care a fost acceptat de adunarea creditorilor si astfel s-a creeat oportunitatea de a reconstrui afacerea. A fost si este o munca dificila dar ne mandrim ca am reusit sa implementam planul de reorganizare propus si astazi putem sa anuntam ca vom finaliza mai devreme cu un an acest proces.

 

Care este capacitatea actuală de producție și ce volume vindeți în medie lunar?

Fabrica noastră este proiectată pentru o capacitate de aproximativ 60 de tone pe zi, dar în prezent lucram la 40% din capacitate.

Fata de anii trecuti am schimbat sistemul de lucru: fara sa mai avem stocuri de materie prima pentru mai mult de doua saptamani astfel incat evolutia pretului sa fie mai usor de impactat in pretul final.

Am diversificat canalele de vanzare astfel ca avem astazi o retea solida de distributie proprie care reprezinta principalul mod de introducere in piata a produselor noastre. Suntem prezenti in retail-ul modern unde sustinem contracte atat pentru produsele marca Gepeto cat si marca proprie a partenerilor nostri. Un alt canal important de vanzare este comertul intracomunitar, in care investim permanent, fiind prezenti in mai multe tari din UE. Deasemenea, colaborarea cu depozite partenere duce produsele Gepeto in zone neacoperite de reteaua proprie de distributie.

 

Cum colaborați cu rețelele de comerț modern prezente pe piața românească?

Colaborăm foarte bine cu companiile din retail-ul modern catre care pleaca un procent important din productia noastra de preparate. Avem volume constante, predictibilitate și parteneriate stabile pentru ambele parti. Este un sector care a inregistrat o dezvoltare accelerata in ultimii ani si care va mentine ritmul de crestere si in anii ce vor urma.

 

În ultimii 2 ani, Gepeto a investit circa un milion de euro în utilaje destinate secţiilor de tumblerizare, umplere dar și într-o instalaţie ultramodernă de fum lichid. Alte investiţii au vizat un sistem ERP nou și o aplicaţie SFA care automatizează procesele de vânzare și distribuţie.

Planul de reorganizare judiciară v-a permis să faceți investiții, în ultimii ani?

Da.

Ne mândrim cu o flotă auto noua. Am început această investiție în 2015, cu mașinile mari de livrare, apoi am înlocuit mașinile agenților noștri, după care am schimbat flota de VAN-uri. Cheltuielile au depășit 700.000 de euro, la acest capitol. Dar investițiile mari merg  în zona de producție. Pentru a putea asigura un nivel de calitate ridicat, așa cum ne-am stabilit, trebuie să implementezi un plan riguros de mentenanța si un up-grade permanent pentru utilajele din fabrică.

În 2008, când a fost construită fabrica, utilajele erau vârf de gamă din ceea ce era disponibil în acel moment pe piata de profil. Dar este un segment într-o dezvoltare continuă. În ultimii 2 ani, am investit circa un milion de euro în utilaje destinate sectiilor de tumblerizare, umplere dar si intr-o intalatie ultramoderna de fum lichid.

Tot la capitolul investitii putem puncta un sistem ERP nou, proiectat pe structura companiei noastre precum si o aplicatie SFA care automatizeaza procesele de vanzare si distributie.

Compania a investit serios în modernizarea flotei auto, iar la acest capitol cheltuielile au depășit suma de 700.000 de euro. Proiectul început în 2015, cu mașinile mari de livrare, au fost înlocuite mașinile agenţilor de vânzări, iar apoi flota de VAN-uri.


Chiar și în condiţiile unui plan de reorganizare extrem de riguros, Gepeto a obţinut rezultate financiare bune. Cifra de afaceri în 2018 a fost de peste 10 milioane de euro, în creștere cu 15% faţă de anul precedent. Anul acesta, reprezentanţii companiei estimează o creștere a afacerilor cu 25%.


Găsiți suficientă materie primă pe piața din România sau sunteți nevoiți să apelați la importuri?

Materia primă provine în proporție de 90% din România. În ceea ce privește aprovizionarea cu materie prima, putem spune că situatia incepe sa se stabilizeze, deși problema pestei porcine africane,la nivel mondial, este încă acută. Sunt peste 40 de milioane de porci sacrificați în China, de la începutul anului, fapt ce i-a determinat pe producatorii chinezi sa isi indrepte atentia catre Europa, de unde achizitioneaza masiv materie prima. În acest fel, au aparut fluctuații majore de preț, fiind depasit pragul de 40% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

Noi cultivăm gustul și este bine cunoscut faptul ca gustul cărnii de import este net inferior fata de cel al carnii din productia interna. Totodată, furnizorii străini nu aplică aceleași standarde de calitate atunci când introduc marfă pe piața din România. Am avut, in trecut, unele experiențe cu furnizori care ne-au trimis altceva decât am comandat.

În producție folosim cu preponderență carne de porc, nu avem produse exclusiv din carne de vită, dar in portofoliul Gepeto regasim produse ce includ in lista de ingrediente si vita. Avem, în schimb, produse realizate doar din carne de oaie, și acesta este un segment în care, cel puțin pe zona noastră, suntem lideri de piață. Producem o pastramă de oaie foarte bună, în varianta crudă și afumata și suntem printre puținii producători din România care au în portofoliu cârnați de oaie. Din nefericire, nu există o cultură a consumului de carne de oaie în România, dar este o categorie care merită explorată și dezvoltată.

 

Care sunt sortimentele pentru care Gepeto este renumit pe piață?

Avem un portofoliu bogat de produse, iar sortimentele apreciate în zona rurală nu sunt aceleași cu cele din zona urbană. Micii reprezinta produsul nostru “tractor”, dar suntem cunoscuți în piață ca experți în producția de cârnați. Pe acest segment, avem câteva sortimente deosebite, foarte căutate, si ma refer aici la cârnații Gepeto, Cabanos, cârnații Oltenești etc. În ceea ce privește cârnații groși, ne evidentiem in piata prin Carnatii de Casa si Carnatii Macelarului. Aceștia sunt vârful de gamă, cu cele mai mari volume vândute. La capitolul specialități, stăm foarte bine. Partenerii din sectorul HoReCa apreciază foarte mult Scărița Extra, un produs cu care „facem furoriˮ pe litoral. Deasemenea, portofoliul de salamuri este foarte variat si de aici as evidentia Salamul Domnesc dar zona de salamuri a fost imbogatita cu doua sortimente de salam demisec.

Detinem și o gamă de produse crud-uscate, care este în dezvoltare acum si cuprinde trei sortimente de salam și unul de cârnați. In anul 2018 am lansat o gamă de produse feliate pentru care am adoptat o solutie de ambalare de inalta calitate. Piata produselor feliate se incadreaza intrend-ul general al sectorului si aduce volume constante in vanzari. Volumele mari se înregistrează tot la vitrina asistată care pune la dispozitia consumatorului o varietate larga de sortimente. Pentru vitrinele neasistate, am dezvoltat o gamă de produse porționate, la aproximativ 300 de grame.

Producătorul de mezeluri din Dobrogea este cunoscut în piaţă ca expert în producţia de cârnaţi. Printre cele mai căutate sortimente sunt Cârnaţii Gepeto, Cabanos, Cârnaţii Oltenești, Cârnaţii de Casă sau Cârnaţii Măcelarului.

Cum credeți că va evolua piața de mezeluri din România?

Piata de mezeluri din Romania este unul dintre cele mai importante segmente ale Industriei Carnii, segment ce a inregistrat cresteri constante in ultimii ani. Plasarea in primele pozitii ale topurilor europene a rezultatelor inregistrate de de acest sector contureaza un viitor prosper. Este o piata in care se investesc resurse financiare insemnate in tehnologie, in retete, in solutii de ambalare si nu in ultimul rand in marketing.

Odata cu dezvoltarea pietei de mezeluri si comportamentul consumatorului român s-a modificat, pretul nu mai este primul criteriu in achizitia unui produs, este preferata o cantitate mai mica, la un pret corect, platit pentru un produs de calitate superioara. Consumatorul cauta gustul natural si retetele de “altadata” dar in acelasi timp numarul consumatorilor dispusi sa incerce retete noi este in crestere.

Gepeto are în portofoliu și o gamă de produse crud-uscate, cu trei sortimente de salam și unul de cârnaţi. Reprezentanţii companiei spun că au dezvoltat și o gamă de produse feliate pentru a răspunde tendinţei, dar volumele mari se înregistrează tot la vitrina asistată.


Carnea folosită în producţie provine în proporţie de 90% din România. În produsele sale, Gepeto folosește aproximativ 90% carne de porc, carnea de vită se regăsește doar în câteva sortimente, iar unele produse sunt realizate doar din carne de oaie.


Cum au fluctuat prețurile la carne anul acesta, comparativ cu anul 2018?

În unele perioade, prețurile au fost chiar și cu 40% mai mari, atat la carcasă cat si la piese. Aceste fluctuatii au impactat pretul de vanzare dar o parte importanta a fost suportata de companie. Nu am putut majora preturile in asa fel incat sa acoperim intru totul fluctuatiile inregistrate in piata astfel ca a trebuit sa ne indreptam spre cheltuieli, sa urmarim cu strictete consumurile atat din fluxul de productie cat si din fluxul de vanzare/distributie.

 

Cum ați caracteriza piața de mezeluri din România, la momentul actual?

Desi, in ultimii ani, a inregistrat rezultate foarte bune la nivel European, Piata de Mezeluri se confrunta cu provocari serioase atat din punct de vedere al necesarului de personal calificat, al lacunelor legislative dar si al campaniilor media indreptate impotriva consumului de mezeluri. Cu toate acestea industria in care activam a dat dovada ca are o dinamica foarte buna in ceea ce priveste asigurarea unui nivel ridicat de calitate si siguranta, prin implementarea celor mai riguroase standarde internationale.

 

 

Casete

Chiar și în condițiile unui plan de reorganizare extrem de riguros, Gepeto a obținut rezultate financiare bune. Cifra de afaceri în 2018 a fost de peste 10 milioane de euro, în creștere cu 15% față de anul precedent. Anul acesta, reprezentanții companiei estimează o creștere a afacerilor cu 25%.

 

Carnea folosită în producție provine în proporție de 90% din România. În produsele sale, Gepeto folosește aproximativ 90% carne de porc, carnea de vită se regăsește doar în câteva sortimente, iar unele produse sunt realizate doar din carne de oaie.

Share this post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *